Tesadüf mü ? Şans mı? Kader mi?

Tesadüf mü ? Şans mı? Kader mi?

Hiç birden aklınıza gelen bir marka/model arabayı 24 saat içinde bizzat gördünüz mü ya da o araba ile ilgili bir haber, birinden övgü vb bir şey yaşadınız mı? Ben yaşadım, sadece araba ile ilgili de değil daha bir çok şey ile ilgili böyle bir durumum var mesela uçak kazasından bahsedeyim ve 24 saat veya 1 hafta  içinde bir uçak kazası haberi alıyorum.. izlediğim bir filmden bir oyuncudan bahsedeyim ve 24 saat içinde maksimum 1 hafta o kişi ilgili bir haber alıyorum..

Herkesin başından geçtiğini düşündüğüm olaylardan biride eski sevgilinizle ilgili bir anıyı gözünüzün önüne getiriyorsun ve o anıda rol alan herhangi bir cisim veya bir kişi ile ilgili 24 saat içinde haber alıyorsun -bende haber alma işleminin üzerinde şeyler yaşamaya başladım level atladım resmen-  bizzat o kişileri veya cisimleri görüyorum.

Okuldan bahsedeyim arkadaşlarıma, bazen okuldan bir arkadaşım karşımıza çıkıyor, arkadaşlarımla konuşurken  lise den konuşmalar açılsa 24 saat içinde o bahsettiğimiz kişi ile ilgili telefondan yada pc den sosyal medyada gezinirken o kişinin bir durum/fotoğraf paylaştığını görüyorum veya o kişinin bir yakınından haber alıyorum.

Annem den babamdan kardeşimden yada herhangi birini bir kişiye söylerken bazen o kişilerden bir mesaj veya telefon araması alıyorum, yada bizzat karşımda görüyorum..

Otobüste tramvayda metroda herhangi bir araçla bir yere giderken bir dükkanın/mağazanın adını göreyim o dükkanın ne olduğunu düşünür daha sonra aynı gün içinde o dükkanın televizyonda yayımlanan reklamını ilk defa görürüm. Bu konuda aklıma şimdi gelen bir örnek var. Yılbaşından sonra-gerçi yılın ilk günü, yılbaşı oluyor bu olay-  çarşıya arkadaşımın yanına giderken tramvayda sürekli önünden geçtiğimiz dükkanlardan biri gözüme çarpıyor ve onun ne olduğunu düşünürken onun bir gömlek dükkanı olduğunu ve benim paramın oradaki gömleklere yetemeyeceğini aklıma getirip o dükkanı/mağazayı düşünmeyi bırakıyorum daha sonra arkadaşımın evinde otururken birden benim kontrolüm dışında tv de o gömlek mağazasının reklamı gösteriliyor ben hemen arkadaşıma dönüp “şu mağaza bugün tramvayla gelirken dikkatimi çekti ve oradaki gömleklere paramın yetmeyeceğini düşündüm ve şimdi o mağazanın indirim reklamını ilk defa televizyonda de görüyorum” dedim,  arkadaşımda benim bu durumuma sanırım alıştı 🙂

Bu tarz olaylara artık ben  tesadüf şans veya kader diyemem ne diyeceğimi bilmiyorum çünkü..

Böyle şeylerin başıma gelmesine alıştım ben ya, mesela ailemden birine bahsedeyim eğer ailem beni aramaz veya mesaj atmazlarsa ben ararım çünkü içime kötü kötü düşünceler geliyor, o olay gerçekleşmediğinde.

“Olur olur” filminde bir sahnede “Seni sana sen” adlı bir şarkıyı söylediler ve o şarkı geçen salı evde film izlerken birden aklıma geldi mırıldanmaya başladım ve insan beyni tuhaf işleyen bir organ ama tahmin edilebilir sanırım neyse o şarkı ile ilgili gözümün önünde birden anılar canlanmaya başladılar, o anılar benim için daha geçmeyen anılar.. Çarşamba okula giderken o anının benden sonra gelen ana oyuncusu ile karşılaştım bakın bu okula giderken oldu neyse okulda ders arasında kantine gittiğimde diğer yardımcı oyuncuları/figüranları gördüm daha ilginci ders bitip hemen eve gitmeyi niyetlenmiştim ama bu sefer direk eve gitmedim, telefonda kulaklık takılı ve “Seni Sana Sen” parçası çalar bir vaziyette benim kontrolümde olmadan gözümün önüne gelen o anılar ile beraber en çok anının yaşandığı yere gitmiştim.

Ya benim beynimde bir sorun var ya da benim kafamda bir sorun var (beyin ve kafayı aynı anlamda kullanmadım.. bilmiyorum belki kullanmışımdır aman neyse siz anladınız beni) ya da benimle ilgili bir problem var, ben öyle koyu bir kaderci bir insan değilim ve biz insanları aynı zamanda dini yaratan biri olduğuna dinin emir ve buyruklarına uymamız gerektiğine ama onları okuyup anlayıp ona göre uymamız gerektiğine inanıyorum. Yani dine ve Allah’ın varlığına inanıyorum ve kendi kararları kendimizin verdiğine ama aynı zamanda kaderinde olduğuna inanıyorum, bir çok şeyi sorguluyorum birçok şeye cevap veriyorum, inanıyorum. Bence kader bütün olasılıkların paralel evrenlerin değerlendirildiği ve hepsini içine alan bir şey.

Şunu da söyleyeyim bu dünya da sorulan bazı soruların kesin cevaplarına öldükten sonra ulaşacağımıza inancım tam, şimdi bana ölümden sonra yaşam yok falan diye kendi düşüncelerinizi kabul ettirmeye çalışmayın lütfen herkesin inancı kendine ben burada kimseye hakaret falan etmiyorum etmeyi düşünmedim bile.

Yengeç burcuyum ve yengeç burcu erkeklerinin 6. Hisleri kuvvetli diye bir yazı okumuştum belki bu yaşadıklarımın onunla bir ilgisi vardır belki de durugözü yeteneğim diğer insanlarınkinden daha fazla olabilir, bilmiyorum her şey olabilir sanırım ben bu yaşadığım durumlarının sebebini öldükten sonra öğrenicem. Ölmeden öncede öğrenebilirim belki, gelecekte ne olacağı belli değil ama geçmişte ve şimdiki zamanda yaptıklarımız/yaşadıklarımız geleceğimizi şekil verirler yani geleceği tahmin edebiliriz. Ben şimdi bu yazıyı yazıp yayınladıktan sonra ya kendi kafama bir den farklı bir bakış açısı gelicek ya da bir kişi(ya da kişiler) bana bu yaşadıklarım ile ilgili farklı bir düşünce vericek bilmiyorum ama bildiğim bir şey varsa ki oda bu zamana kadar yaşadığım olaylardan elde ettiğim bir tecrübe ile cevap veriyorum: bu durumla ile ilgili yakın bir zamanda bir olay yaşayacağım.

Şimdi aklıma geldi böyle  bir durum daha yaşadım: ben trafik kazası yaptım, kazada arabayı ben kullanıyordum ve hayır kaza sonrası böyle durumlar yaşamadım böyle durumları ne zaman yaşamaya  başladım bilmiyorum neyse kazadan önce arabaya binmeden önce iç sesim birden aklıma bir düşünce getirdi : “bugün sen arabayı kullanma! kullanırsan trafik kazası yapıcaksın.” ama ben “naaaptım?” dinlemedim ve araba kullanmaya başladığımdan yarım saat sonra kazayı yaptım.

Bazı olayların yaşanması gerektiğine de inanırım.

Belki de abdala malum oluyordur belkide tesadüf belkide kaderi önceden hissedebiliyorum belkide içimde ki iç ses normal bir iç ses değildir bilmiyorum sanırım kafayı çok taktım ve yakın bir zamanda beynim tatile çıkabilir diye hissediyorum.

Ya inanırmısınız bilmiyorum ama bu yazıyı yazarken ailemden bahsettim ya hani annem aradı şimdi, yazının son kontrollerini yapıp yayınlarken aradı kadın beni..

Benim gibi böyle durumlar yaşayan var mı acaba bence kesin var..

Peki bu yaşadıklarım tesadüf mü ? Şans mı ? Yoksa kader mi ?

Tesadüf mü ? Şans mı? Kader mi?” için 2 yorum

  • 28 Ocak 2017 tarihinde, saat 16:43
    Permalink

    Bu yaşadığınız Baader Meinhof fenomenine benziyor biraz

    Yanıtla
    • 28 Ocak 2017 tarihinde, saat 20:30
      Permalink

      Yani biraz benziyor daha dün öğle vakti gibi o fenomeni duydum ve internette araştırma yaptım ve yine başıma geldi gördüğünüz gibi

      Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: